OM OSS

Bakgrunn

Interspons etablerte i 2005 et eget sykkellag som er registrert i Norges Cykleforbund (NCF) og Union Cycliste International (UCI) som et ”Continental Team”. Maxbo og Bianchi var lagets navn de tre første sesongene. Høsten 2007 inngikk Interspons en avtale med dagligvarekjeden Joker. Avtalen innebar at laget skiftet navn til Joker Bianchi. Høsten 2010 inngikk Interspons avtale med Stians Sport AS, og sykkelmerket Merida erstattet Bianchi som sykkelleverandør og navnesponsor. Høsten 2013 ble igjen Merida erstattet av Giant som lagets sykkelleverandør, men uten navnesponsorat. I 2017 kom Bikeshop.no inn som ny sykkelleverandør til laget og Icopal inn som ny navnesponsor. Lagets navn var i 2018 Joker Icopal. I 2019 kom sportsdrikk leverlandøren Fuel of Norway inn som navnsponsor, og lagets navn for 2019 sesongen er Joker Fuel of Norway.

Laget er bygget opp av norsk sykkelsports mest talentfulle ryttere og under sesongen 2019 består laget av tolv ryttere.

Gjennom 14 sesonger har laget levert hele 15 toppryttere til sykkelsportens elitedivisjoner, og har gjennom dette av pressen fått navnet ”Talentfabrikken Team Joker Fuel of Norway”.

alex_vs_hushovd
Alexander Kristoff slår Thor Hushovd og blir norgesmester landevei i Brumunddal 2007.

Interspons AS er ansvarlig for drifting av laget, herunder alle økonomiske forpliktelser.

Interspons eier og drifter også etapperittet Tour of Norway, samt har ansvaret for Norges største sykkelritt for barn, Tour of Norway for kids. Selskapet drifter hele sistnevnte prosjekt på oppdrag fra Norges Cykleforbund. På terrengsiden arrangerer selskapet Kongerittet i samarbeid med Ullensaker CK.

Selskapet eier og drifter også Norges største sykkelnettsted, procycling.no.